Støtte

Hvis du vil støtte foreningens arbejde, kan vi sikkert sagtens bruge din hjælp.
Vi arbejder primært frivilligt. Her er bl.a. inspireret af spejderne, sportsforeninger samt af Roskilde Festival. Her arbejder ca. 90 % af alle som frivillige, mens kun et lille lønnet sekretariat sikrer den organisation, der er forudsætningen for det samlede frivillige arbejde.

Når også vi primært arbejder med frivillig arbejdskraft, skyldes det også, at når man vil noget nyt, anderledes og kritisk…som vi, kan dette oftest alene realiseres, hvis nogen brænder nok for ideerne. Ja, faktisk skal nogen brænde så meget for projektet, at de er villige til at bruge en større eller mindre del af deres fritid på at indfri de fælles mål.
Har du lyst til at arbejde som frivillig, kan du kontakte vores formand på nedenstående mailadresse.

Vi opererer med fire former for frivillighed:

1. Dem der vil arbejde aktivt for et bestemt projekt
    På dette niveau forudsættes en del arbejde. Til gengæld får du også en hel del at skulle have sagt – bl.a. i forhold til, hvordan projektet konkret realiseres mm.
    Har du tidligere arbejde for f.eks. Roskilde Festival, CPH.DOX, eller en helt anden slags frivillig organisation, vil du vide, at frivilligt arbejde både er krævende men også sjovt, spænende og udviklende.
    Og hvis du virkelig giver den gas på dette niveau, bliver der helt sikkert også noget relevant at sætte på dit cv. For frivilligt arbejde vil måske give netop dig den fordel, der gør, at du f.eks. kommer ind på din drømmeuddannelse, får et spændende job eller blot en rigtig god tid som pensionist.
  2. Økonomisk støtte
    Dette niveau henvender sig til dif, der sympatiserer med foreningens idealer og aktivt demokrati. Samt dig der gerne vil støtte et eller flere af vores konkrete projekter.
    Ideen er, at hvis du ikke har tid eller overskud til at yde en større frivillig indsats, men stadig gerne vil, at nogen bør gøre noget, ja så kan du melde sig under fanerne ved at donere penge til foreningens arbejde.
  3. Støtte gennem social og kulturel kapital
    Har du ikke tid til at yde en konkret, frivillig indsats og/eller økonomisk støtte, men stadig gerne ser, at nogen bør gøre noget, kan du stadig hjælpe foreningens arbejde – f.eks. ved at bringe folk sammen.
    Ofte er det via personlige kontakter, at de nødvendige økonomiske midler skaffes. Og det skal penge i kassen, hvis de forskellige demokratiprojekter skal realiseres!
  4. Ideer og hjælp
    Er du en af dem, der hverken har tid til at yde en frivillig indsats, økonomisk støtte eller byde ind med social/kultural kapital, skal du være velkommen med ideer og forslag til, hvordan vi kan sikre, at foreningens demokratiprojekter kan realiseres!

Vil du være frivillig…eller evt. yde en økonomisk indsats?
Så kontakt:
Foreningen Polykrom